Ką svarbu žinoti?

 

Bandomieji valstybiniai brandos egzaminai – pirmoji įgytų žinių patikrinimo stotelė.

Rimtai į tikruosius egzaminus žiūrintiems moksleiviams bandomieji egzaminai – puikus savęs išbandymas bei proga patikrinti įgytus gebėjimus – juk ir baigiamasis egzaminas nebus baisesnis, tik vyks formalesnėje aplinkoje. Tačiau kaip elgtis, jeigu bandomasis egzaminas nepasisekė taip, kaip norėjote? Ar galite žiūrėti į jį, kaip į veidrodį, atspindintį jūsų stiprybes ir silpnybes? Deja, mokykloje laikomi bandomieji valstybiniai brandos egzaminai dažnai neatitinka mokinių interesų, nes prašoma atsakyti į klausimus, kurių mokykloje mokiniai būna beveik nenagrinėję. Dar blogiau, kad tokie atsakymai yra vertinami pagal valstybinių brandos egzaminų vertinimo kriterijus, t. y. neatsižvelgiama į tai, kad mokiniai dar nebūna išėję dalyko programos. Be to, bandomasis egzaminas laikomas mokslo metams tik įsibėgėjus, pavyzdžiui, spalio mėnesį. Tokiu būdu mokiniui tarytum mėginama sukurti įspūdį, kad jis dar daug ko nežino, yra skatinamas mokytis visko iš eilės, nes gautas įvertinimas neparodo, kokių konkrečių temų mokinys nėra gerai išmokęs. Taigi patartume nenusivilti dėl bandomojo egzamino balų ir ieškoti pagalbos, kuri padės kryptingai pasiruošti egzaminui.

Bandomasis egzaminas turi patikrinti jau įgytas žinias ir išryškinti turimas spragas.

Mūsų korepetitorių mokykloje rimti kontroliniai darbai yra rašomi kartą per mėnesį, tad per metus mokinių įgytos žinios yra patikrinamos ne sykį. Tiek pačiam mokiniui, tiek ir korepetitoriui tai suteikia galimybę stebėti, kokia pažanga buvo padaryta papildomai mokantis ir patikrinti, į ką dar reiktų atkreipti dėmesį. Tokiu būdu mokinys tobulėja kryptingai ir jam nereikia mokytis daug ne itin reikalingos informacijos.

O ką naudingo dar daro korepetitorius, kad padėtų mokiniams laimėti mokslo mūšį?

Mūsų mokyklos korepetitoriai savo mokomojo dalyko valstybinį brandos egzaminą kiekvienais metais laiko iš naujo – taip jie įrodo, kad neprarado savo žinių ir įgūdžių. Be to, taikant tokią praktiką pats korepetitorius mokosi valdyti nerimą, pasireiškiantį prieš laikant egzaminą, tad jis kur kas geriau gali suprasti, ką tokioje situacijoje jaučia mokiniai. Dėl šios priežasties jis gali duoti daug naudingų patarimų, kaip suvaldyti įvairius neigiamus pojūčius.